Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit pakket is gemaakt naar aanleiding van het nieuwe opleidingsprofiel NT2.Het bestaat uit een reeks afzonderlijke taken rond reële taalgebruikssituaties waarin de vereiste basiscompetenties aan bod komen.Die afzonderlijke taken geven de lesgever niet alleen de mogelijkheid te differentiëren volgens domeinen en rollen maar ook volgens de taal- of leerbehoeften van de studenten.Elke taaltaak bevat authentiek luister-, lees- en werkmateriaal dat - volgens "de schijf van vijf" van Westhoff (2008) - een grote bron aan talige input biedt. De opdrachten maken ook een grondige inhoud- en vormgerichte verwerking mogelijk, creëren veel ruimte tot output en stimuleren strategisch handelen.Om de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de studenten te stimuleren zijn er leerversterkers (een spiekkaart, een woordenboekje, een grammaticaboekje, ...).Om de evolutie van het leerproces bij te houden, zijn er observatiefiches, evaluatiefiches en een portfolio. Bron: website uitgever
Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- NT2 --- Niveau A1 (Europees referentieniveau)
Choose an application
Dit pakket is gemaakt naar aanleiding van het nieuwe opleidingsprofiel NT2.Het bestaat uit een reeks afzonderlijke taken rond reële taalgebruikssituaties waarin de vereiste basiscompetenties aan bod komen.Die afzonderlijke taken geven de lesgever niet alleen de mogelijkheid te differentiëren volgens domeinen en rollen maar ook volgens de taal- of leerbehoeften van de studenten.Elke taaltaak bevat authentiek luister-, lees- en werkmateriaal dat - volgens "de schijf van vijf" van Westhoff (2008) - een grote bron aan talige input biedt. De opdrachten maken ook een grondige inhoud- en vormgerichte verwerking mogelijk, creëren veel ruimte tot output en stimuleren strategisch handelen.Om de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de studenten te stimuleren zijn er leerversterkers (een spiekkaart, een woordenboekje, een grammaticaboekje, ...).Om de evolutie van het leerproces bij te houden, zijn er observatiefiches, evaluatiefiches en een portfolio. Bron: website uitgever
Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- NT2 --- Niveau A1 (Europees referentieniveau)
Choose an application
‘Hoe kan ik mijn cursisten motiveren?’ ’Hoe geef ik feedback bij spreken en schrijven?’ Zowel beginnende als ervaren NT2-docenten kampen met deze en andere vragen over de opzet van hun lessen en de omgang met cursisten. De uitgave Praktisch didactisch geeft waardevolle adviezen op het snijvlak van theorie en praktijk. Ze behandelen zowel vragen van didactische aard als zaken die gericht zijn op pedagogisch handelen. Ook gaan de auteurs in op kwesties die te maken hebben met de intake en het monitoren van cursisten. Tenslotte bespreken ze vraagstukken die specifiek op het vakgebied van de NT2-docent liggen en onderwerpen waarbij de NT2-docent zelf centraal staat.
Didactiek. --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- 456.1 --- 838.5 --- Didactiek --- anderstaligen --- * 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- NT2 --- Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen --- Pedagogiek --- reflectie --- 370.02 --- Nederlands als tweede taal
Choose an application
Differentiatiemateriaal"Dit NT2-pakket dient als differentiatiemateriaal bij de aanvankelijke taalmethode Mol en Beer.In deze map steken lesactiviteiten voor anderstalige kinderen die het Nederlands nog onvoldoende beheersen om te leren lezen. Ze lopen parallel met de lessen van thema 1 tot en met thema 5. "(bron: uitgever)
Nederlands voor anderstaligen. --- Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs. --- 475.29 --- NT2 --- Nederlands --- anderstaligen --- lager onderwijs --- leerboeken --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Spreken --- 475.1 --- Nederlands als tweede taal --- Spelling --- anderstalige nieuwkomers --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Anderstaligen --- Differentiatie --- Meertaligheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Anderstalige
Choose an application
Box 1 bevat volgende materialen:- handleiding- woordkaarten- cd-rom- verhaalplaten
Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlands --- Basisonderwijs. --- 371.67 --- 373.3 --- onthaalklas --- anderstalige nieuwkomers --- leerboeken --- taalontwikkeling --- basistaal --- 475.2 --- Nederlands 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- Anderstaligen --- NT2 --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands voor anderstaligen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- nieuwkomers --- Didactics of Dutch --- lager onderwijs (doelgroep) --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- taalinitiatie --- anderstaligen --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- Nederlands taalgebruik --- Lager onderwijs --- Taalverwerving --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Taalinitiatie --- OKAN --- Taleninitiatie --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Deze woordenschatuitgave is bedoeld voor anderstalige en taalzwakke leerlingen in de kleuterschool. Woorden in prenten bevat een vereenvoudigde versie van tien bekende prentenboeken, bijvoorbeeld Rupsje Nooitgenoeg, Wil je mijn vriendje zijn?, Max en de Maximonsters en Plons! De vereenvoudigde verhalen vormen de kern van de vijftig woordenschatlessen (vijf lessen per titel) die Woorden in prenten biedt. De lessen bestaan uit het aanbieden van inhoudswoorden en functiewoorden op een heldere en duidelijke manier, gevolgd door allerlei verwerkingsoefeningen en teken- en handvaardigheidactiviteiten.
Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse woordenschat. --- Prentenboeken --- Didactiek. --- Kleuters. --- kleuters --- Didactics of Dutch --- woordenschat --- prentenboeken --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- NT2 ; kleuteronderwijs --- NT2 --- Taalverwerving --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Voorlezen --- Ontluikende geletterdheid --- Taalontwikkeling --- Werken met prentenboeken --- Nederlands 838.5 --- 475.2 --- Nederlands als tweede taal --- 472.17 --- #PBIB:+111.23 --- Taal en verbale expressie --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2018 --- didactiek van de talen --- didactische werkvormen --- basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Taalopvoeding --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactics of Kindergarten --- tweede-taalverwerving --- Prentenboek --- Anderstalige nieuwkomer
Choose an application
NT2-docenten hebben vaak te maken met zeer heterogene groepen cursisten: hoog- en laagopgeleiden worden ongeacht hun aanvangsniveau of land van herkomst bij elkaar in een groep geplaatst. Vanaf 2007 is hier met de invoering van de Wet inburgering nog een extra variabele aan toegevoegd: een grote groep oudkomers, die verplicht is om in te burgeren, stroomt in. Deze groep vraagt om een heel nieuwe invulling van het NT2-onderwijs. Met Taal leren op maat leren NT2-docenten hoe ze gedifferentieerd les kunnen geven, gericht op de leervragen van individuele cursisten en op de opdrachten in het inburgeringsexamen. De functionaliteit van het leren is hierbij het uitgangspunt: taal wordt als middel gezien en niet als doel. Dat betekent dat er geen lessen óver het Nederlands gegeven worden, zoals theoretische lessen over grammatica. De cursisten hebben weinig kennis over het Nederlands nodig, maar vooral vaardigheid in het gebruik. (Bron: covertekst)
Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalvaardigheid. --- Didactiek. --- gedifferentiëerd onderwijs --- volwasseneneducatie --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Adult education. Lifelong learning --- Didactics of Dutch --- didactiek --- Didactiek van het Nederlands --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Alfabetisering --- Allochtonen --- Communicatie-mondeling --- Communicatie-schriftelijk --- NT2 --- NT2-didactiek --- Nederlands 838.5 --- Taal --- Woordenschat --- Woordenschatond.-allochtonen --- 100745.jpg --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; didactiek --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek
Choose an application
Bij dit leerwerkboek hoort een cd.
Nederlands --- anderstaligen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.1 --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- * 838.5 --- didactiek --- Nederlande taal en letterkunde --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Nederlands als tweede taal --- Niveau B1 --- Beginners --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Beginner --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Nederlandse taal ; Volwassenenonderwijs ; Leermiddelen
Choose an application
In België hebben ook kinderen en jongeren die asiel zoeken of geen wettelijke verblijfsvergunning hebben, recht op onderwijs. Naar school gaan betekent voor hen kansen op een nieuwe toekomst, ook al is die nog niet duidelijk. Omgaan met deze anderstalige nieuwkomers en hun ouders vergt aandacht en begrip voor hun bijzondere omstandigheden. Wat kan of moet de school doen om deze kwetsbare leerlingen en hun ouders een welkom gevoel te geven? De school kan structuur en zekerheid bieden door een warm, verbindend en veilig schoolklimaat te creëren. Dit kan op verschillende manieren. Als schoolteam kun je deze leerlingen sociale steun bieden, als je maar gelooft in hun veerkracht en hun motivatie om te leren. Aandacht gaat naar de sociaal-emotionele ontwikkeling en mogelijke leerproblemen van anderstalige nieuwkomers op school.
Vluchtelingen ; onderwijs --- Anderstalige nieuwkomers --- 450.9 --- onderwijs --- kinderen --- sociaal-emotionele problemen --- vluchtelingen --- allochtonen --- Nederlands als tweede taal --- Vluchtelingen --- onderwijs aan allochtone groepen, kinderen van kermisexploitanten, schippers en woonwagenbewoners en overige onderwerpen --- NT2 --- Migration. Refugees --- nieuwkomers --- anderstaligen --- Onderwijs --- Anderstaligen --- Asielzoekers --- Onderwijspraktijk --- Anderstalige --- Asielzoeker --- Vluchteling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Verzoeker om internationale bescherming
Choose an application
Dit handboek toont op een duidelijke en praktijkgerichte manier hoe je als leerkracht en leesbevorderaar met kamishibai (verteltheater) aan de slag kan. Met tips over hoe je een persoonlijk verhaal in kamishibai-vorm kan omzetten. Geschikt voor leerkrachten kleuteronderwijs, lagere school en lerarenopleiding. Bevat ook bruikbare tips voor de lessen NT2 .
Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- voorlezen --- basisonderwijs --- leesbevordering --- vertellen --- Vertelkastje --- Vertellen --- Didactiek --- Leesbevordering --- Didactische werkvormen --- Voorlezen --- Basisonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Storytelling --- Kleuteronderwijs --- kamishibai --- prentenboeken --- Kamishibai --- 472.15 --- 471.41 --- Verteltheater --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Vertelkastje(Kamishibai) --- Taal en verbale expressie --- PXL-Education 2017 --- kleuteronderwijs --- didactiek van de talen --- Kamishibai; Japanse vertelvorm --- Voorlezen. --- Didactische werkvorm --- NT2 --- Didactics of languages
Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|